سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی و سخت افزار

بهترین ابزار های سئو

مشاوره سئو - آموزش سئو ,     نظر

 

در اینجا سه ??تاکتیک وجود دارد که می توانید امروز برای شناسایی رقبای برتر سئو برند     SaaS خود امتحان کنید .

1. از ابزارهای سئو استفاده کنید

ابزارهای سئو به حجم زیادی از داده ها برای وب سایت ها و جایگاه های مختلف دسترسی دارند - و آنها این اطلاعات را برای استفاده شما تجزیه و تحلیل و دسته بندی کرده اند. در مشاوره سئو ما بهترین ابزار ها را برای آنالیز سئو سایت شما استفاده خواهیم کرد.

به عنوان مثال،SEMrush دارای ابزار Market Explorer است که به شما کمک می کند تا رقبای بالقوه برای کسب و کار خود را پیدا کنید. Ahrefs همچنین یک گزارش دامنه های رقیب در ابزار Site Explorer دارد. این به شما کمک می کند تا وب سایت هایی را که با SaaS شما رقابت می کنند، بر اساس نوع کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید، شناسایی کنید.

همچنین می توانید از ابزار Moz Pro True Competitor برای شناسایی رقبای برتر SEO برای برند SaaS خود استفاده کنید. نحوه کار به این صورت است: فرض کنید می خواهید رقبای برتر سئو Moz را شناسایی کنید. با این ابزار می توانید آن اطلاعات را در عرض چند ثانیه پیدا کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات زیر را در ابزار وارد کنید:

بازار ترجیحی: مکان خاصی که مد نظر شماست

نوع دامنه: نوع دامنه

نام دامنه: آدرس وب سایت شما

ابزار های سئو

پس از وارد کردن این اطلاعات و زدن دکمه "یافتن رقبا"، لیستی از 25 رقیب برتر را دریافت خواهید کرد:

همانطور که می بینید، وب سایت هایی که در SERP با Moz رقابت می کنند، تنها به برندهای نرم افزاری محدود نمی شوند. آنها شامل موارد دیگری مانند:

·         گوگل

·         مجله موتور جستجو

·         هاب اسپات

·         زمین موتور جستجو

·         جریان ورد

·         بک لینک.

این ابزار همچنین دارای معیارهای همپوشانی و رقابت است تا رقبای برتر شما را فیلتر کند.

متریک همپوشانی رقبای برتر شما را بر اساس کلمات کلیدی مشترکی که هر دو در صفحه اول گوگل رتبه بندی می کنید فیلتر می کند. معیار رقابت از عواملی مانند CTR، امتیاز DA، حجم کلمات کلیدی مشترک و غیره برای شناسایی مرتبط‌ترین رقبا برای SaaS شما استفاده می‌کند.

پس از شناسایی رقبای برتر سئوی خود، می توانید حداکثر 2 مورد از آنها را تجزیه و تحلیل عمیق کنید تا کلمات کلیدی مورد نظر آنها را بدانید.

2. از مشتریان جدید و فعلی خود نظرسنجی یا مصاحبه کنید

اگر شخصی برای محصول SaaS شما ثبت نام کند، به احتمال زیاد قبل از تصمیم به انتخاب گزینه های شما، گزینه های دیگر را به نمایش گذاشته یا امتحان کرده باشد. همچنین این امکان وجود دارد که آنها به تازگی از یکی از رقبای شما به مشتری تبدیل شده باشند.

این نشان می دهد که آنها تصور می کنند که رقبای مستقیم و غیرمستقیم شما چه کسانی هستند. برای به دست آوردن این اطلاعات، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آنها تماس بگیرید و یکی پس از دیگری با آنها مصاحبه کنید. این می تواند با صحبت کردن با آنها از طریق یک تماس سریع، ارسال یک نظرسنجی کوتاه برای پر کردن آنها، یا درخواست از آنها در طول فرآیند ورود باشد.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از مشتریان برای شناسایی رقبای برتر خود بپرسید:

·         قبل از امتحان کردن محصول ما، از چه ابزاری برای [حل مشکل X] استفاده می‌کردید؟

·         اگر قبلاً از هیچ ابزاری استفاده نکرده اید، چگونه می توانستید این مشکل را قبلاً حل کنید؟

·         چه چیزی شما را به آزمایش محصول ما علاقه مند کرد؟

·         چه زمانی متوجه شدید که ابزاری مانند ابزار ما همان چیزی است که در حال حاضر به آن نیاز دارید؟

·         برای تصمیم گیری در مورد محصول ما چقدر تحقیق کردید؟ ابزارهای مشابه دیگری که در طول فرآیند تحقیق کشف کردید چیست؟

3. جستجوی Google را با هدف قرار دادن موارد و ویژگی های SaaS خود انجام دهید

انجام جستجوی گوگل برای موارد استفاده، ویژگی ها و مشکلاتی که نرم افزار شما حل می کند، یک راه عالی برای شناسایی رقبای برتر SEO شما است. این موثر است زیرا اکثر شرکت هایی که در رتبه های بالای گوگل قرار دارند روی سئو سرمایه گذاری می کنند.

از ویژگی جستجوی پیشرفته "related:website" استفاده کنید

این اپراتور جستجو سایر وب سایت های مرتبط با سایتی را که در گوگل جستجو می کنید به شما نشان می دهد.

فرض کنید می خواهید وب سایت هایی مانند salesforce.com را پیدا کنید. می‌توانید عبارت «related:salesforce.com» را در گوگل جستجو کنید. نتایج صفحه یک برخی از رقبای برتر SERP SalesForce هستند: